بخشنامه ۲۰۰/۹۷/۱۵۲

ابلاغ صورتجلسه شماره ۳۰-۲۱۰مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۹ شورای عالی مالیاتی در خصوص مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداختی مربوط به کالاهای خاص

مورخ: ۱۳۹۷/۱۱/۱۰

« به پیوست نظر اکثریت اعضای شورای عالی مالیاتی موضوع صورتجلسه شماره ۳۰-۲۰۱ مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۹ مبنی بر “با توجه به تبصره ۴ ماده ۱۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده مبنی بر اینکه مالیات بر ارزش افزوده پرداختی مؤدیان بابت کالاهای خاص موضوع تبصره ماده (۱۶) و بندهای (ب) ، (ج) و (د) ماده ۳۸ این قانون صرفاً در مراحل واردات ، تولید و توزیع مجدد آن کالاها توسط واردکنندگان ، تولید کنندگان و توزیع کنندگان آن ، قابل کسر از مالیاتهای وصول شده و یا قابل استرداد به آنها خواهد بود ، لذا با توجه به عدم تسری انجام این امر در مرحله صادرات ، بنابراین نظر مذکور در بند (۱) ابهام مطرح شده در چارچوب مقررات می باشد.” در اجرای بند ۳ ماده (۲۵۵) قانون مالیاتهای مستقیم جهت اجرا ابلاغ می گردد. بدیهی است رعایت مفاد این بخشنامه در خصوص آن دسته از پرونده های مالیات بر ارزش افزوده که در مراحل دادرسی مطرح است الزامی است.

ضمناً لازم به ذکر است مفاد بند (۱۰) بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۷/۱۳۳ مورخ۱۳۹۷/۹/۲۷ و همچنین بند (۱۹) بخشنامه شماره ۲۸۰۰۴ مورخ ۱۳۸۸/۱۱/۲۸ کماکان به قوت خود باقیست. »

منبع : سازمان امور مالیاتی

 

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!